czwartek, 7 stycznia 2016

MILLENNIUM FALCON, BANDAI 1:144 (WORKSHOP) cz. 3

8. Malowanie detali.
 
Zestaw Bandai zawiera dwa duże arkusze kalkomanii. Jest to właściwie ten sam arkusz opracowany w dwóch wariantach: klasyczne, wodne kalkomanie i samoprzylepne naklejki. Te drugie raczej dla tych, którzy na szybko chcą ubarwić model.
 
  
 
Zdecydowałem się nie korzystać z dedykowanej kalkomania na rzecz malowania elementów aerografem i ręcznie.  Większe powierzchnie maluję aerografem, mniejsze płaskim pędzlem nr 2. Używam do tego akrylowych farb z palety Mr.Hobby (seria H), Tamiya oraz Valleyo. Używam gotowych farb a także mieszam je, uzyskując barwę zbliżoną do tej na planszy barwnej załączonej w instrukcji i arkuszu kalkomanii.
 
 
 
 
Ubarwienie Falcona wymaga nieco pracy i cierpliwości zwłaszcza malując pędzlem. Malowanie aerografem jest szybkie, ale proces maskowania sprowadza czas do tempa malowania ręcznego.
Wnęki inspekcyjne pomalowałem najpierw farbę tire black Mr. Hobby, urozmaicając je odcieniami szarości i koloru intermediate blue. Wewnętrzne orurowania pomalowałem na kolor jasno żółty i szary dodając na koniec nieco otarć i zużycia za pomocą pędzelka '00' i farby ciemnobrązowej z palety Valleyo.
 
 
 
 
Po kilku dniach pracy naniosłem wszystkie dedykowane barwy (kalkomanie służyły mi jako wzorzec - paleta barwna) na model.  Ostatecznie użyłem jednak kilku drobnych kalek  - głównie oznaczeń eksploatacyjnych.
 
 

górna część korpusu Falocona



elementy wieżyczek strzelniczych (górna i dolna)




pokrywy napędu



Kokpit Falcona



'dziób' Sokoła

 
Po zakończeniu malowania detali naniosłem na nie drobne ślady zużycia. Zrobiłem to za pomocą pędzla retuszerskiego '00' oraz jasnoszarej i białej farby Velleyo. Proces nanoszenia otarć i obić był żmudny, ale daje dużą satysfakcje z końcowego efektu  
 
 

dolna część korpusu płatowca

 
Na kolor jasno żółty i jasno brązowy pomalowałem też niektóre elementy orurowania bocznych burt.
Dzięki temu po nałożeniu washa efekt będzie bardzo ciekawy.
Na koniec tego etapu całość zwerniksowałem lakierem błyszczącym, nadając warstwę oddzielającą przed kolejnymi etapami prac.  
 
cdn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz